tirsdag 25. september 2012

Oliventre

Eg har tatt inn oliventrea eg har hatt ute i sommar. 
Det er minusgrader på natta her, så då er det vel på tide :)

 Eg har googla overvintring av oliventre. 
Og fått litt forskjellige svar. Det aller beste er vel egentleg å la trea stå lyst, men kjølig. Foreksempel i ein kjeller med vindauge. Og dei skal ha nokre desiliter vatn i veka. 
Men eg har og lest at trea kan overvintre i stova, men at dei då treng meir vatn. 
Så eg satser på det siste, dei er jo så fine at eg ikkje vil
 gøyme dei vekk i kjelleren ;)


 Dette er kanskje siste gongen eg viser fram spisebordet vårt
 i sin opprinnelege brune farge. For no skal det fornyast. Måling er innkjøpt idag ;) 
Kva slags farge trur du eg har valgt? ;)

Ha ein flott tysdagkveld!

Klem frå Bjørg :-)

14 kommentarer:

fillix (evde dikiş) sa...

The house is wonderful blog

Hulda sa...

Så vakkert hos deg! Nydelig stemning. Falt helt for den stolen i kurvmateriale. Lekkert med teppet som henger på den også. Nydelige oliventrær. :) Her står mitt i lysthuset, håper det kan stå der i vinter. :)

EVAS HJEM sa...

Kjempekoselig hos deg med fine og delikate farger. Du er flink til å sette ting sammen slik at de fremhever hverandre. Ang. bordet og farge på maling... kanskje grått eller sort?

Lun høstkveld til deg fra meg :)

Bringen Blomster sa...

Blir spennende å Se hvilken farge bordet ender opp med. Tipper pastell? ;) eller hvitt.
Du har det så fint hos deg, elsker fargepaletten du bruker!

Synnøve

Rebekka sa...

Hei Bjørg :)
Oliventrea klarar seg fint om vinteren inne :) Eg har mitt i stua, og det einaste eg trenge passa på er at den ikkje er for nerme varmepumpa. Det likar oliventreet ikkje:P Og det krever mye vaten, så du får berre vatna på :) Kjempe inspirerandes blogg!
Stor klem fra rebekka, opplæring innen blomster på Søstrene Lye.

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Aller fyrst må eg berre få sagt for ei skjønn pute du har laga under her!!!
Nydelege fargar♥

Er spent på kva farge du har valgt til bordet;)

Klem frå Mette.

Kristine sa...

Du har det så fint i heimen din:-)
Eg tippar du har valgt ein grå tone;-) eller kanskje ein gul farge? Blir spennande å sjå!

Alven sa...

Hei :-) Nydelig med oliventre :-) Jeg hadde nok valgt å ha de i stua jeg også :-) kan jo ikke gjemme bort slike skatter :-)Skal bordet bli hvitt?

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

Hos Jorunn sa...

Hei Bjørg! Kjempefine bilder fra stua, jeg liker så godt alle fargene du bruker og måten du setter de sammen på...jeg så at du til og med lagt ut alle fargekoder du har brukt i et eget innlegg, så bra!! Jeg likte utrolig godt den puten og teppet av stoffrester som du har heklet også, de var superfine!

Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

Frøken Loppe sa...

så koslig med oliventre, litt eksotisk, på ein måte... :o)
Har måtte tatt inn mitt og, takk for tips ang plassering inne, var litt usikker på det..

Fine bilder her som alltid!!!

Tja, ikkje godt å sei kva fargen blir....gledar meg til å sjå, vertfall!!

klem ib

Hegeslilleboble sa...

Jeg tenkte også å la oliventreet stå i stua i vinter, synes det er noen flotte trær:). Tror du skal male bordet lyst:)

Lindas Lille Leilighet sa...

Huset ditt er full av små smil overalt:) Alltid like koselig å titte inn til deg:)

Håper oliventreet overlever! Her overlever ingen blomst:P hihi!

Hvitt kanskje?;) Gleder meg til å se:)

Anonym sa...

gleder meg til å se:) Har likt bord som deg og har lyst å male det, pusser du ned bordet først eller?

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei til anonym;)

Eg vasker først, pusser over med pussepapir, vasker, et strøk med heftgrunn, pusse lett over og 2-3 strøk maling..så er vi i mål ;)

Related Posts with Thumbnails