søndag 4. august 2013

NIB- utfordring August- Er du en Stuepike?

Eg liker haust i stova kjempegodt
Det er så kosleg å kunne tulle seg inn i eit pledd, tenne stearinlys og berre kose seg. 
Gjerne med handarbeid eller lesestoff lett tilgjengeleg. Interiøret
 her i huset forandrer seg i takt med årstidene. 
Pastellane er her alltid, men tilbehøret
 blir meir lunt om hausten. 
Dei fargeglade putene og retrodynene i sofaen blir bytta ut med 
naturmaterialer i lin og ull. Til denne hausten har eg kjøpt eit nydeleg grått
 hekla teppe hos Kid. Og puta eg har laga av ullstrikkejakka som 
Besta brukte, blir tatt fram igjen.

På siste skattejakt hos Pappa fann eg denne flotte og gamle trekassa med stempel på.
Denne skal få hjul på så snart som eg får tak i. Den er perfekt som oppbevaring
 til mine (altfor) mange interiørblad! Eg liker varmen det slitte treverket 
tilfører i heimen vår. Det blir nok fleire slike
 innslag iløpet av hausten:)
Eg kjenner eg gleder meg til hausten verkeleg kjem. 
Det er mørkt ute, vi fyrer i peisen og krøller oss saman under eit teppe i sofaen!
Eg gleder meg til den friske og klare haustlufta ute. 
Til å gå tur, plukke epler og lage eplekake.
 Og det nærmer seg haust og kvardag her i huset. 
Første tegnet på det er at imorgon er det barnehagestart
For begge jentene. Vår vesle Hermine sin første dagOg veka etter starter
 jobbkvardagen for meg igjen. Nye tiderSpennande!

Dette er mitt bidrag til NIB si utfordring; Er du en Stuepike? 
For meir haustinspirasjon kan du trykke her!

Ha ein fin kveld!

Klem frå Bjørg :-)

13 kommentarer:

idylloghim.blogspot.com sa...

Så koselig du har det....putene og teppet ditt er jo bare så fine.
Lykke til igjen!
Klem fra Ann Elin

i mitt lille rekkehus sa...

Nydelig!! Blir ikke så verst med høst likevel ser det ut som ;-)

Anonym sa...

Kjempe koselig du har det:)
Og den puta var bare utrolig flott:) morsomt at det er arvegoods:)
Liker også å tenne lys og tulle meg inn i pledd om høsten, men syntes sommeren har gått så alt for fort...
Ha en herlig uke
Klem Merete

Mitt og vårt hjem sa...

For ei koslig og herlig stue du har,kjempeflott bidrag:))
Ha en fin søndag:)
Klem Siv Mette

Anonym sa...

Hei :)
Jeg måtte inn og titte litt hos deg etter tips fra min svigerinne (Carolines hverdag). Jeg har nemlig en lignende gammel skjenk som du har i stuen, som jeg så gjerne vil male i mintgrønn. Og din er jo bare helt nydelig! Virkelig flott! håper å få overtalt mannen i huset (som har sterke meninger om bruk av farge ;)) til å få malt den. Prøver å forklare ham at alt ikke trenger være hvitt eller grått!
Utrolig fint har du det, jeg stikker nok innom igjen :)
Camilla

Fru Andersen sa...

Nydelige bilder, som alltid!
I går fant jeg BoligDrøm i butikkhyllen og gledet meg til å lese om deg og hjemmet ditt. Gjett om jeg ble både glad og overrasket da jeg endelig fikk satt meg ned med bladet i dag og så at du hadde nevnt bloggen min! Tusen <3 takk Bjørg :-)

Lykke til med barnehagestart i morgen, vi skal avgårde vi også i morgen tidlig.

Klemmer!

fru trollhagen sa...

Så fint du har det :) Jeg gleder meg til vi skal innvie ovnen vår. Vi flyttet inn her i vår og har ikke testet den. Lykke til med både utfordring og barnehagestart! :)

Ruths datter sa...

Ja det er koselig når høsten kommer og det er lun innetid.
Klem

Yvonne sa...

Kjempe koselig!!Jeg kunne tenkt meg stuen din hehe =)

Ha en fin dag! Klem

Unknown sa...

FLOTT bidrag Bjørg:)
Flinke du!!

Høsten er fantastisk, gleder meg ♥

Anonym sa...

herlige farger. Hilsen Grethe
http://livetsgodesider.wordpress.com

Bella sa...

Nydelige bilder og ikke minst fargene! :) Der hadde jeg virkelig kost meg! ;)
Lykke til i utfordringen!
KLem

På landet sa...

Så koselig stuekrok:) kjempe koselig blogg:)

Related Posts with Thumbnails