fredag 7. oktober 2011

Epler :)

Vi var så heldige å få ein stor pose med epler av våre snille naboer. 
Tusen takk!:) Så denne helga skal det sjølvsagt bakast 
eplekaker og eplemuffins.
Nam :)


Kanskje eg skal gå litt utanfor det "tradisjonelle", og prøve meg på epler
 til middagen og? Det har eg aldri prøvd før..


Etter nokre trykk på Google kom eg fram til mange fristande oppskrifter. 
Trykk på linkane, så finn de oppskriftene :) Nam, eg vart svolten ;)
Har du nokre gode middags-oppskrifter 
som inneheld epler?

Ein kan jo sjølvsagt ete dei heilt naturell slik som Ariel. 
Ho er heilt hekta på "hepler" som ho seier, og har tre-fire på gong samtidig
 rundt omkring i huset ;)


Ønsker deg som titter innom ei strålande helg!

Klem frå Bjørg :-)


PS; husk at Give Awayen min trekkast på søndag. 
Klikk her for å delta om du vil ;)

15 kommentarer:

Kristin sa...

Mmm. epler er super sammen med det meste, sikkert i wok også..

Kasper gjøre akkurat som Ariel, om å gjøre å ha flest! hihi!

god helg..

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Herleg med (h)epler på hausten☺
Høyrest godt ut med eple i wok!☺

Klem M♥

Bettum Villa sa...

Hihi, artig bilde av lilletulla! Selv har jeg også en del epler liggendes, men grunnen til det er litt annerledes. Jeg har tatt bilde av dem fordi jeg vil ha røde eplebilder på kjøkkenet.
Får se hvordan det blir :).
Klem Madelén

June sa...

Så heldige dere er!:)
Håper det blir en fin helg med masse godt lagd av eplene!

klem June

eventyrLise sa...

Vi pleier av og til å ha denne.

http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/karrikoteletter-med-potet-og-gronnsaksmos/

Vi har vanlig hjemmelaget potetmos istedenfor grønnsaksmos bare. Kjempegodt!! :)

Kos deg med eplene. Og hvis du ikke har prøvd denne oppskriften anbefaller jeg deg å prøve! Har nettopp tatt opp noen fra fryseren selv som vi skal kose oss med i kveld!

http://www.detsoteliv.no/print.php?1031

Ha en fin fredag :)

Duse Pasteller sa...

Herlig epleinnlegg!
Har ikke noen gode middagstips der gitt, men lurte på akkurat det samme i går..! (tro det eller ei;)
Eplene ser gode ut, og Ariel er så søt!
Klem, janni

Anonym sa...

Søt lita jente!♥
Godt med epler altså.. nam!

Kos deg i helga, det skal jeg!
Deilig med frihelg fra jobb så denne skal nytes!

Klem

Breivik Samfunnshus sa...

Ååå så heldige dere var da !! Epler er jo godt til det meste, deilig å ha eplebåter sammen med andre grønnsaker å "bake" i ovn som tilbehør til f.eks. kylling :)


Ønsker deg ei riktig god helg !!

Hilsen Maren.

Helene Orskaug sa...

Nydelige eplebilder som jeg blir glad av!

Jeg pleier å bruke epler i hjemmelaget surkål og i potetsalat..for å nevne noe:o)

(minner om GiveAway hos meg..)

Heleneklem

Gitte sa...

Nammmm......
Eplekake.... Tror jeg på på butikken å handle inn epler til Kake jeg:)
Klem Gitte

Camilla sa...

Epler og fenikkel kokt i vann ammen med..hmm... hva var det nå igjen. Husker ikke de siste ingrediensene, men eple og fenikkel sammen er i allefall veldig godt:)
God helg!

Frøken Kringle sa...

Epler smaker alltid godt, og disse så jo riktig så gode ut!

Jeg synes det er veldig godt med epler i salat, sammen med litt purre, pinjekjerner, mais, hjertesalat og hva annet man har i kjøleskapet eller liker i salaten sin.

God "eple"helg..

Hilsen Kathrine

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg elsker eplekake og det hører virkelig høsten til.

Kos dere med bakst.

Klem Mona C

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Oi, så stor ho er blitt! Dei vokser fort desse små :) Berre å nyte tida no mens vi kan :) Så kjempesnilt å få epler da! Ser gode ut! :) Ja, epler kan brukast til mykje. Sjølv har vi brukt epler til f.eks steik :) Håper du og Ariel har det bra! God klem til dere begge

Stine-Iren sa...

hei bjørg
helig du er som fikk eler av naboen.eg skal bake muffins med epler og havrgryn sjøl.naam:)
håpa de får ei flott helg.

klem

Related Posts with Thumbnails