fredag 27. mai 2011

BoligPluss og Frankrike!

Eg hår fått nokre overaskelser angåande bloggen i det siste. 
Først kom ein krakk eg pussa opp ifjor på tips-sidene i nyaste BoligPluss, 
noko som er kjempestas! :)


Eg pleier å følge litt med på statistikken på bloggen.
Spesielt kjekt er å sjå kor leserane kjem frå. Her om dagen såg eg at det kom ein del lesera frå ei Fransk nettside. Eg sjekka ut sida og fann eit heilt innlegg frå kjøkenet vårt! 
Du kan lese det herHeilt rart og sprøtt. No håper eg det står positive ting der. 
I følge google translator ser det bra ut, 
men den kan jo oversette
 litt dårleg!?


Bildene var gjengitt uten min tillatelse, 
men det var godt linka tilbake. Så då velger eg å godta det. Blir jo litt stolt og ;)
Kva synast de andre om slik kopiering?

Ha ei super helg!

Klem frå Bjørg :-)

PS; på søndag blir det Give Away feiring :)

14 kommentarer:

Hulda sa...

Så krakken din! Kjekt! Artig når man får bidra slik. Så flott med den franske bloggen! Det er stas!

June sa...

Så gøy!! :)
Ikke lett med sånn kopiering, men så lenge man linker tilbake føler jeg det er greit!
Hender jeg låner bilder for å tipse og bare linker tilbake!

Ønsker deg en fin helg!

klem June:)

Hegeslilleboble sa...

Så kjekt at de leser om deg i Frankrike!!! Rart de ikke har fått godkjenning fra deg da, men kjekt er det jo uansett:). Ønsker deg en fin helg.

Trollmora sa...

Gratulerer med omtale...det var gøy!!! Og vel fortjent! Jeg er av den menig at man ikke skal legge ut noe som helst på nettet som man ikke kan se hvorsomhelst :)

Shy sa...

Så kjekt då!
Dersom det er linka til deg, så er det vel innanfor det lovlege, trur eg...

Unknown sa...

Så gøy da;))
Krakken din så jeg i bladet ja;))
Det at noen ev skulle lånt mine bilder i et positivt innlegg og at det i tilfelle hadde vært linket godt tilbake til meg hadde jeg bare syns var fint ♥
Skjønner godt at du er stolt, og det har du all grunn til, du er så flink atte;))

Fiiin fredag!

Klem Line

Rosa sa...

Enig med Line, sålenge man linker godt tilbake er det på en måte greit... men jeg hadde fortsatt ikke syntes noe om å ikke spørre først. Det kan være mange grunner til at man ikke ønkser å dele med andre uten å være klar over det, og jeg tror nok jeg ville følt det som et lite overtramp:-S
Men det er meg da! :-)

Ha en super helg, kos deg!

Klem, Rosa

Anne sa...

Så stas å bli linket til på en fransk blogg! God grunn til å være stolt :) Ha en super helg!

Klem

Bettum Villa sa...

Hei hei snuppa.
Grattis med krakk i bolig pluss og link fra Frankriket. Kjempe morro!
Så lenge den som låner bilder linker tilbake så må man nesten finne seg i det, eller så må man ikke legge ut bilder som det er farlig med.

Klem Madelén

MissMette sa...

Hei Bjørg :)
Så gøy med krakken din da :) alltid
koselig med slikt ღ den ble knall
tøff syns jeg... Ang kopiering, så
syns jeg det må være helt greit så
lenge man linker til siden eller
bloggen :) Bildene vi legger ut kan
jo hvem som helst kopiere og uten
at de linker! - og det er litt
kjedelig da :) men, syns det hadde
vært en fin ting om man sa fra, for
det hadde vært gøy å se hva slags
blogg og bilder som har lagt dem
ut og hvor i verden ღ flaks at du
sjekket ut og fant bildene dine :)
Det er det sikkert mange som ikke
vet om bildene er på en annen blogg
et annet sted i verden :)

Ønsker deg i alle fall en riktig
god helg, alltid nydelige bilder
og innlegg her hos deg ღ Stor klem
fra Mette

InstatreffNorge sa...

Litt kjipt at de ikke spør, men samtidig kjempestas å franske sider finner bloggen din:) Kjøkkenbildene er jo nyydelige:)
Kanskje ikke det er vanlig å spørre om sånt i Frankrike?;)

Moro med krakken også:) Spurte ikke de heller??

Kos deg i helga da;)

Klem Lise

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så gøy :) Synes det er greit så lenge det ble linket bra til deg :D
Du har all grunn til å være stolt!!

Klem Anette

Duse Pasteller sa...

Kjempegøy Bjørg!
Må jo være litt stas at noen liker det du lager:)
Men samtidig synes jeg det er litt rart at de ikke spør på forhånd...
Det er jo ikke så fryktelig vanskelig å legge igjen et spsm på bloggen din f.eks.
Men hadde det vært meg, hadde jeg blitt veldig glad og stolt!!;)
Klem♥

Mie fra Mies Mirakler sa...

Kan berolige deg med at både bloggen og kommentarene er positive ;) En av kommentarene som hater sitt eget kjøkken ble inspirert av ditt!

Selv synes jeg at det er ok å låne bilder så lenge man helt tydelig linker og oppgir kilde. (har jo selv "lånt" elementene i innlegget på bloggen min nå, "Fyrverkeri", selv om teksten er min egen oversettelse og sånn sett litt mitt åndsverk også.) Men jeg synes grensen går ved bilder av barna etc. der MÅ man spørre! Bilder av ting er liksom ikke sååå farlig så lenge man oppgir kilden og linker. Men det er hyggelig å bli spurt først, er liksom vanlig høflighet det da ;) *♥*

Related Posts with Thumbnails