tirsdag 9. november 2010

KorkTavle Før&Etter :)

Det finns sikkert mange av desse korktavlene rundt om i dei norske heimar. 
Eg fann denne, som eg hadde då eg var lita, i kjellaren til foreldrene mine. 
Eg håper eg ikkje fornærmer nokon når eg seier 
dei ikkje pynter så mykje opp ;)


Så den vart utsatt for ein aldri så liten makeover.
Før/ Etter:



Eg opna ramma i eine hjørnet og tok ut korken. 
Ramma måla eg i fargen Hammershöi, og korken kledde eg med 
det søtaste stoffet (det er ikkje ferdig strekt på dette bildet ;) 
Det ser ut som GG, ikkje sant? 
Men det er faktisk ei gardinlengde kjøpt på 
Spar Kjøp til berre kr 65,- (på sal)


Enkelt og greit prosjekt ;) 
Og den passer mykje bedre inn i Fjordhuset. 
Den skal henge på kjøkenet, men foreløbig pryder korktavla den nymåla 
lilla kommoden i spisestova.




Eg håper alle har ein strålande tysdag!

Klem frå Bjørg :-)

41 kommentarer:

Audhild sa...

Me like!!!
Tror jammen meg du kan trylle og jeg:) Du får jo frem de fineste ting!! Elsker fargene du bruker!!! Rett flink er du!
Gjett hvem som gremmer seg for at hun kasta korktavla si tidligere nå da!!! Grrr... hehe

Ha en fin tirsdag videre! KLEM

irene sa...

Kjempe fin!
Fikk lyst å gjöre det samme!

Klem Irene

Marianne sa...

Det var en super god idé hvor den gamle tavle bliver genbrugt. Det kan jeg li'.

klem MARIANNE

Randi sa...

Åh, jeg tror at jeg rett og slett bare må herme!! Du er bare helt utrolig kreativ, Bjørg- en utømmelig kilde for gode idèer og tips:) Tusen, tusen takk!
Klem, RM♥

Bondekona sa...

Jeg har også fikset opp to gamle korktavler. De er jo geniale!-men ikke særlig dekorative i original stand, nei..jeg er enig der. :)
Flink du er!
:)
Ble kjempefint!

Fru Ruud sa...

ÅÅÅ, den blei fin!! har samme liggende hjemme hos mamma og pappa. Kanskje på tide å få den hjem til meg og pynte litt på den...
Ha en fin kveld!
Klem Annette

Beate i Husets Hjerte sa...

Kjempefin altså..skal så lite til istedet for å kaste den. Ha en fin kveld!

Jennys fire vegger sa...

Håhååå, kjempeflott! :o) Virkelig stili` over den lekre kommoden! :o) Det er altså så flott hos deg, Bjørg, at jeg gir meg enda over... :o)

Ha en fin kveld videre!
Klem Jenny

Shy sa...

He, he! Det liknar GG, ja! Men lurt var det. Har fleire slike korktavler som berre er sett vekk!
Ha ein fin kveld!

Lille Frøken Jensen sa...

Er veldig enig med deg at disse korketavlene ikke er spesielt dekorative, men dette WOW! Skikkelig stilig. Jeg hadde også korketavle da jeg var liten og den er hos mamma og pappa lurer på om jeg skal løpe å hente den før Fru Ruud (søster) tar den HAHA.
Ha en fantastisk fin kveld.
Klem fra Jorunn

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg skjønner ikke hvor du får alle idéene fra. Utrolig bra. Jeg tror jeg har kasta min gamle, men de er jo så billige at det frister å lage min egen variant. Tusen takk for tips.

Klem Mona C

Barbro sa...

kjempekoselig måte du har fornyet tavla på !!
Har akkurat tatt ned en maken en som hang under en trapp.
kanskje jeg også skulle fornye den? Kjempesmart :-)

nsker deg en fin uke

Hilsen Barbro

Wenches lille blogg sa...

Hei Bjørg :-)
Nei, du har jammen meg rett, de er ikke særlig dekorative! Den ble jo kjempe fin :) Har faktisk gjort akkuart det samme selv, og det ble jo mye bedre med en gang!
Håper du trives å være tilbake i jobb :-)
Ha en fin kveld videre :-)
Klem!

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei
Sååå smart :)
og så søtt stoff du har brukt
utrolig hva man kan finne om man ser ser litt rundt.
ønsker deg en flott uke
klem anita s

Siljes Hobbyrom sa...

Den ble helt nydelig!! Og for et lekkert stoff ;))

Og like funksjonell er den jo enda, LIKER!!

Ha en fin kveld!
Klem

gult hus i svingen sa...

superfin oppslagstavle:)

Klem fra Trine:)

Anna Lisa sa...

TUSEN TAKK for tips!!!! Eg har lenge tenkt og grubla på kva eg skal gjere med mi praktiske men STYGGE korgtavle. Og nå vet eg det :)
Du har veldig koselig blogg. Kansje du finn vegen til min :)
Ha en trivelig kveld
Klem

Solstrålå sa...

Ja nå treger jeg på at kasta korktavla mi!!
Kjempefint!!
Klem fra Sol

Hegeslilleboble sa...

Å, så smart du er!!! Korktavler er ikke mye pene nei- men veldig praktiske. Dette var et supert tips!

Ruths datter sa...

Kjempefint og lurt. Skal si du er oppfinnsom og flink.
Klem

Hjemme hos meg sa...

Så fint det blei :) Flink du!!!

Krabbelure sa...

Føyer meg til rekka av jubelrop! Så deilig å se at slitne korktavler også kan gjenoppstå til nytt liv! :)

månestråle sa...

du all verden så nydelig og søt den kjipe korktavla ble :)

Puta du hadde i forrige innlegg ble jo bare så personlig og vakker :)
FLINK er DU :)

Klem Anita

Duse Pasteller sa...

Wow! Kjempegod idè og kjempefint resultat!!:)
Takk for tipset og inspirasjon!

Klem, Janni
Duse Pasteller

ELLEMELL sa...

kjempelurt!

hadde et dusin korktavler i barnehagen der jeg jobber. Jeg malte de hvite alle sammen- og vips var det blitt lyst og fint!

tenkte ikke tanken på at man kunne trekke dem om!:)

fin kveld/natt til deg!
klem ellemell ( som også synes puta under her var utrolig søt:))

Martilie sa...

Lekkert lekkert! Og for en super ide, Bjørg!

Ønsker deg en flott onsdag!

Nattaklem fra Tove

Petra sa...

WAU! :D i like!

Rosa sa...

Så søt blogg du har! Fin oppdagelse på en onsdag:-)

Klem, Rosa

Unknown sa...

Ahh, kjempefin!
Nå fikk jeg lyst og male litt, nydelig farge:)
Og et herlig stoff!

Ha en fin Onsdag!

Klem Line

Bekka sa...

Så smart - dette fikk jeg lyst til å gjøre også, den ble jo skikkelig fin! For som du sier, så er jo ikke disse standard korktavlene akkurat lekre og pynter opp gjør de vel ikke ;)
Takk for tips og ha en fin onsdag :)
Klem fra Bekka

Elin sa...

Åh tusen takk for supert tips:)
Vi har en slik på kjøkkenet, og da jeg vaska rundt på kjøkkenet her om dagen tenkte jeg at hva skal jeg gjøre med denne???? Jeg ble ikke fornærmet nei..hihi;)
Så nå fikk jeg et supert tips;)
Takk og lov for at det finnes slike som deg;)

Ha en super dag:)

Klem Ea

Hos Jorunn sa...

For en forandring, Bjørg!! Tavlen ble rålekker, du har gjort en flott jobb! Jeg har maken i Sverige, kanten rundt er malt, men jammen skal jeg gjøre som deg og legge på stoff over korken. Super ide, takk! Jeg har sett mange fine Tilda stoffer som kan passe perfekt. Den var nydelig sammen med den lilla kommoden som forøvrig har en herlig farge. Ha en flott dag, klem fra Jorunn

AnneLavendel sa...

Wow kjempeflott. Tror jeg må stjele ideen din :)

Smått og Stort sa...

Så skjønn den ble! Denne ideen var virkelig til etterfølgelse- har til o gmed gardinen liggende på hobbyrommet i påvente av gode ideer der den kan komme til nytte♥ Takk skal du ha- nå skal jeg finne fram stiftemaskina :))
klem

Piulfen sa...

Det var jo super smart, og så nydelig det det ble. Passer perfekt inn hos deg.

Grønnsakshagen sa...

Ååå jeg vil også!! :-) Du inspirerer!
Klem fra saga

Duse Pasteller sa...

Oj, så mange kommentarer du får!!
Ehe, ja nynorsk er vel ikke en dialekt kanskje...:P
Men koselig allikevel;)

Gratulerer med å være utvalgt som en av NIBs mest inspirerende bidrag i stue-utfordringen!!!
Jeg er helt enig der!!:)

Klem, Janni,
Duse Pasteller

fryd&forandring sa...

Nok en fantastisk og gjennomførbar kreativ idé fra deg bloggisvenn! Jeg har faktisk lurt på om det er gjennomførbart med stoff på. Har prøvd å male en korktavle uten særlig godt resultat siden fargen falmer pga korken.. Men dette var veldig pent!!
Klem til deg og takk!

Jannes lille sted sa...

Nyydelig!
Du er så flink altså!!

Klemmer JM♥

Hjertebank sa...

Har laget 2 julegaver av gamle korktavler ;) Etter at de fikk seg en makeover ble de fylt med bilder som passet mottakeren.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du må veldig gjerne legge dette under morgendagens OppussingsOnsdag. ;) Kjempefin!!

Related Posts with Thumbnails