onsdag 23. juni 2010

Rund pute! ♥

Då var eg planta i sofaen etter ei kjapp Jonsok- feiring. 
Fekk ikkje med meg tenning av bålet ein gong,
 for eg hadde ei veldig trøtt 
lita jente med meg ;)

Men det tar eg igjen neste år. 
Då har min kjære forhåpentligvis fri og:)



Eg har lenge hatt lyst å sy runde puter
I går hadde eg plutseleg 
gjort det ;)


Det krevde ein del planlegging for meg som ikkje er så vant til å sy endå.
Men resultatet vart no akseptabelt til å vere første :)
Puta bakerst skal ikkje eg skryte på meg, 
den er frå Kid.


Eg fekk tak i runde innerputer på Spar Kjøp
Og sydde putetrekket av Tildastoff, eit grått eg hadde liggande og blonder.
Eg sydde puta heilt igjen. 
Neste pute eg skal sy skal eg lage konvolutt- opning i bak, 
slik eg har gjort på firkanta puter eg har sydd før.


Ein lærer mykje undervegs ;)

Som de sikkert har sett i innlegga mine,
 har eg heilt forelska meg i Tilda sin kolleksjon. 
Både i scrappeark og stoff. 
Akkurat så søtt som eg likar det ;)


Må berre ta med eit bilde av Ariel- gullet mitt,
 som no ligg å søv søtt på rommet sitt




Det er så kosleg at så mange har tatt lodd til 
min Give Away som trekkast på søndag! 

Om nokon framleis vil ha lodd 
finn du konkurransen øverst til høgre;)


Eg håper alle har hatt ein super Jonsok- kveld!


Klem frå Bjørg :-)

19 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Så kul!! Likte fargene så godt!! Har bestemt meg nå for at symaskinen min skal frem til høsten.. og da blir du den første jeg spørr om råd (og mamma).

Gleder meg allerede!
Ønsker deg en kjempe fin kveld.

Klem Madelén

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Så fin den ble :)
Jeg har også lyst til å sy puter..Har stoffet liggende, mangler da bare symaskinen OG kunnskapen :) hi hi...
Jeg har lagt meg til som følger hos deg. Flott blogg!

Klem Anita´s hverdagsliv

Alven sa...

Hei :-)

Så fin den ble :-) Og takk for tipset om spar kjøp :-) Jeg har drevet å sydd om firkantede puter... men da må jeg kikke litt på nettet hos spar kjøp :-)


Ønsker deg en flott sankthans feiring :-)

Mine Blomster sa...

Kjempe søt pute, og en nydelig liten jente!! ;O))
Det er alltid et neste gang med små barn..
Jeg har ikke vært med på så mye de siste årene med tre barn... men det kommer en tid hvor det blir tid igjen ;O)))
Ha en fin kveld ;O)

Martilie sa...

WOW, du er bare sååå flink! Og full av pågangsmot! Og effektiv!

å-imponert og nydelig pute! Så koselig med sånne gammeldagse runde puter. Kos at de får sin renessanse :)

Nyt kvelden!

Klem fra Tove

Unknown sa...

Takk for hilsen:)
For en flott pute, flink du!
Jeg har ikke prøvd meg på rund pute, men har veldig lyst, de er så søte:)
Så nydelig bilde av engelen, hun er skjønn ♥

Ha en fortsatt flott kveld!

Klem Line

Det lille huset med druehagen sa...

Så flink du er!! Er helt håpløs når det kommer til sying!! Skulle ønske jeg også kunne trylle med symaskinen;)
Ha en flott kveld du også;)
Klem Gro-Beate

Randi sa...

Så flott den vart! Blitt ein skikkeleg reser på symaskina du då. Runde puter ser så vanskeleg ut å sy synes eg... Herleg det grå Tildastoffet du har brukt.
Blitt roleg feiring på oss også. Litt pølser på grillen fekk holde i kveld.
Ha ein fin Jonsokkveld vidare.
Klems

Lille Frøken Jensen sa...

Så flink du er, jeg har enda ikke tørt å prøve :)
Skal snart ha meg en tur på Sotff&Stil og da blir det rund puten på meg også håper jeg ivertfall *smil*
Enig med deg at Tilda stoffer er helt herlige.
Ha en forsatt fin kveld!
Klem fra Jorunn

Bringen Blomster sa...

Kor flink du e! Den va kjempefin! Har så lyst å lær meg å sy, men bør vel gjør ferdig alle prosjekter før e forsøk meg på nokka nytt ;)
Før ei nydelig jenta du har :)
-synnøve-

lisje astrid's husblogg sa...

Hei min venn♥

Veeeldig fin pute du har laga:)
Du er kjempe flink!

Vi var på jonsok feiring frå 5 til halv 8..Ikkje enkelt å få til så mykje meir med ein stup trøtt 1 åring!

Og sidan eg no har ferie har eit glas med raudvin og data framfor meg;)
Herleg kos♥

Utruleg gøy at du vann konkoransa da:)
GRATULERER♥
Hylla di er såååå lekker!

Kos deg i kveld♥
Klem frå Astrid:)

Stine-Iren sa...

Kjempe fin pute:)Du er so dyktig Bjørg:)

Kristian og eg hadde samme jonsok feiring,var nede i eit borettslag og feira,potetløp og kristiaan vann seg nokon leikar:)Men me gjekk og glipp av bålet,vetle guten min var heilt kørt:)

Ariel er nydeleg!!

Klem

Gyngestol og kaffigrut sa...

For ei nydelig lita tulle!

Flott pute!
Så flink du er, kjenner jeg er litt misunnelig på dere som kan trylle frem slikt på symaskinen...

Klem.

Villevinkel sa...

Flott pute du har sydd!!! Og Ariel er heilt skjønn !!

Elin

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei :)
For ei nydelig prinsesse du har.

Syntes du er veldig flink til å sy- runde puter er sååå stilig da.

Her har vi hatt en stille og rolig st. hans feiring idag. grilling på verandaen sammen med mine foreldre.
ønsker deg en fortsatt fin kveld.

klem anita s

Jijji sa...

Flink du! Puta ble velidg fin.
Jeg har også sydd i dag, men var desverre litt for effektiv... Jeg skulle nemlig forte meg å sy ferdig den siste puta slik at jeg rakk å male et strøk før jeg måtte dra på jobb. Så da jeg skulle sy puta (forsiden og baksiden) sammen klarte jeg å legge forsiden feil slik at mønstersiden havnet inni puten... Så imorgen må jeg demontere hele puta og sy den sammen igjen. (sukk...)

Ariel er like søt som alltid;)

Klem

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei. koselig å høre fra deg :)
Matilde er 3 mnd nå snart. Men jeg har 4 andre fra 5 år til 13 :)

Godt med litt fredelig feiring iblant :)
Nå skal jeg krype til køys..Natta :)
Klem Anita´s hverdagsliv

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei hei ! :)

Syntes du er kjempeflink jeg, puten var jo kjempefin ! ♥ Gleder meg til jeg får meg symaskin, skal hinte om det til bursdagen min tenkte jeg. ;) Hehe... Nydelige lille Ariel, hun er superskjønn ! ♥

Du Bjørg, jeg hadde helt glemt å linke til din giveaway *flau* men det er gjort nå altså. På giveaway siden min.

Ønsker deg en herlig torsdag, håper dagen blir god og fin ! ♥

God klem fra Anette :)

Lise Katrine sa...

Hei :)
Du er så kreativ Bjørg, og det er så kjekt å få sjå alt du lagar, og kor koseleg du har det ;)
Takk for mykje inspirasjon!
eg syns du er flink med symaskina og, itillegg til så mykje anna!
Her i Naustdal hadde vi ei super jonsokfeiring, dei hadde laga bål nede på sanden, og behagleg musikk kom ut av høgtalera :) Reint idyllisk ;)
Ønskar deg ei fin helg, her har vi ferie :)

Klem fra Lise

Related Posts with Thumbnails